sobota 4. ledna 2014

Epilog

Zavřela jsem za sebou dveře a bezohledně do nich zády narazila. V očích mě štípaly slzy, ale ani jedna se po tváři nesvezla. Byly tam uvězněny jako voda v uzavřené přehradě.
Se zatnutou čelistí jsem očima prozkoumávala každý detail vstupní chodby, která se přede mnou rozkládala. Stalo se to tak známým za těch pár měsíců, co jsem tu bydlela. V podstatě jsem to už považovala za náhradu domova; za útočiště.
Pootevřela jsem ústa a trhaně do sebe vtáhla doušek vzduchu. Přála jsem si pocítit změnu, úlevu, odlehčení té podivné nicoty uvnitř hrudi, ale nic nepřicházelo. Necítila jsem se podvedeně, zrazeně, ani smutně; cítila jsem se mrtvě.
„Katie?“ Do chodbičky vešla Eva.
Úlevně jsem s vypuštěním veškerého obsahu plic ze sebe dostala neřízený, tichý skřek a nemotorně se odrazila ode dveří. Můj obličej se zkřivil v bolestivé křeči a já věděla, že teď být silná už nemusím.

„Katie,“ vydechla zděšeně a automaticky rozevřela svou náruč.
Neohrabaně jsem k ní doklopýtala a vrhla se jí kolem krku. Pevně jsem ji sevřela a čekala, až se vzpamatuje natolik, aby mi drtivé sevření opětovala. Potřebovala jsem držet, potřebovala jsem cítit oporu.


Ležela jsem na gauči s hlavou na jejím klíně. Chroptivě jsem dýchala a snažila se zaostřit na knihovnu na druhé straně obývacího pokoje přes pozůstatek slz v mých očích.
Eva mě utěšivě vískala ve vlasech.
„Je něco co bych pro tebe mohla udělat?“ zeptala se po chvíli ticha. Trpělivě si vyslechla všechno, co se stalo, během čehož jsem už nedokázala zůstat s nezúčastněným výrazem ve tváři. Držela mě pohromadě, když jsem se rozpadala.
Nerozhodně jsem trhla rameny.
„Co teď chceš dělat?“ zeptala se tiše. „Oni přijdou. Oba.“ Věděla jsem, že má pravdu. Vždycky ji měla, ale já si to byla schopná přiznat až teď.
„Chtěla bych odjet.“ Nechtěla jsem je vidět; ani jednoho.
Ztuhla. „Kam?“
„Domů,“ vydechla jsem sotva slyšitelně a stáhla se do klubíčka. Chtěla jsem se vrátit na místo, které pro mě jako jediné znamenalo domov; na místo plné bolestivých vzpomínek. Na místo, kde jsem všechno ztratila.
Chtěla jsem začít od začátku; opět.
Slyšela jsem, jak do sebe vtáhla vzduch. „Dobře,“ řekla nakonec, „pokusím se to nějak domluvit v práci, abych mohla odj-“
„Ne,“ skočila jsem jí do řeči a zvedla se do sedu. Otočila jsem se k ní čelem a vážně se jí zadívala do očí.
„Ty musíš zůstat tady. Pojedu sama.“
„Katie, to ne…“ vrtěla hlavou nesouhlasně.
„Ano,“ stála jsem si za svým. „Jsem dospělá, zvládnu to. Mám tam prarodiče a zbytek rodiny, nebudu sama.“
Její oči se zaplavovaly slzami.
„Mamka by to tak chtěla,“ zamumlala jsem a zvedla koutky do nejistého úsměvu.
„Jak dlouho už to plánuješ?“ Znala mě.
Na moment jsem se odmlčela a uhnula pohledem. „Od začátku. Bylo to jako takové záchranné lano.“
Několik slz se jí uvolnilo ze zajetí očí a svezlo se po dosud suchých tvářích. Se zamračením přitakala.
„Promiň,“ zašeptala jsem. Cítila jsem se provinile.
Nesouhlasně zavrtěla hlavou a přitáhla si mě do náruče.

Stály jsme uprostřed letištní haly v láskyplném hromadném objetí – já, Eva a Tess. Věděla jsem, že mi budou chybět, ale nebyly to jen ony, kterým jsem dávala sbohem s těžkým srdcem. Zvládnout mi to pomáhala ovšem jen myšlenka na to, že to není sbohem navždy, ale jen na nějakou neurčitou dobu.
„Budeš mi chybět,“ zamumlala mi do vlasů Tess a drtivě si mě tiskla k tělu.
„Ty mně,“ opětovala jsem jí pevné sevření. „Doufám, že za mnou někdy přiletíš.“
„Určitě,“ kývla s očima plných slz.
„Fajn,“ usmála jsem se na ni a otočila se k Evě, která taktéž neměla do breku daleko.
„Nedávno jsi přiletěla a zase odlétáš,“ zamulala s nádechem výčitek. „Vůbec jsem si tě neužila.“
Trpce jsem se uchechtla. „Myslím, že sis mě užila až dost.“ Na moment jsem se odmlčela a pak jsem se zamračením sáhla do zadní kapsy mých kalhot. Byla tam obálka z kvalitního tvrdého papíru.
Vytáhla jsem ji a naposledy jsem se podívala na vrch dopisu. One Direction.
Se zaváháním jsem vzhlédla k Evě, která společně s Tess hleděla na bílou obálku v mých rukách.

„Dala bys jim to, prosím?“ zeptala jsem se tiše.
Beze slov přitakala a převzala si ode mě obálku. Samovolně se mi stáhlo hrdlo.

Když byl čas k odbavení zavazadel a nástupu na palubu letadla, naposledy jsem se s nimi rozloučila. Byla to ta chvíle, kdy v romantických filmech přibíhají hlavní hrdinové zabránit své osudové lásce v odletu. Já ovšem věděla, že mně se nic takového nestane. Nebyla jsem v romantickém filmu, ale v realitě, která ke mně nikdy nebyla něžná nebo loajální, a ani jsem se nenacházela v situaci, kdy by můj princ na bílém koni mohl přijet, protože o mém odletu ani nevěděl. Bylo to rozhodnutí z minuty na minutu, které jsem díky poslednímu volnému místu na palubě mohla zrealizovat hned následující den.
Vlastně jsem nechtěla, aby mi v odletu někdo zabránil. Nebo jsem si alespoň myslela, že to nechci. Odjet bylo správné. Musela jsem pryč.
Když jsem sedla na své místo, zachmuřeně jsem se zadívala ven z okénka. Nechtělo se mi pryč. Mířila jsem sice do rodné země, ale domov to pro mě už nebyl. Nebyli tam ti, kteří to místo mým domovem dělali. Neměla jsem domov.
Po vzletu mě mé myšlenky zavedly k dopisu, který jsem Evě dala na letišti. 

Drazí kluci,
pokud čtete tento dopis, Eva vám už jistě řekla, že jsem odjela. Teď pravděpodobně sedím v letadle, nebo už jsem dokonce pevně nohami na své rodné zemi.
V první řadě bych vám chtěla poděkovat za vaši loajalitu a ochotu, kterou jste prokázali, když jsem za vámi přišla s žádostí o pomoc. I přesto, že záměr mé žádosti nevyšel, patří vám mé obrovské díky.
Ovšem úplně na začátku všeho; ještě před tím, než jsem ve vás našla přátele a ochotné spolupracovníky pro svou práci, jste mi pomohli nevyjádřitelným způsobem. Vlastně mi pomohla spíš vaše hudba, než vy osobně. Až teď si uvědomuji, že jsem vám to nikdy nepřiznala. Když jsem šla na váš koncert, už jsem o vás něco málo věděla; byla jsem vaše fanynka. Zachránili jste mě přede mnou samotnou. A bohužel - i když se mi to říká s těžkým srdcem, nejsem jediná, které jste pomohli – na to myslete a dělejte to, co milujete a dělá vás to šťastnými, protože tím rozdáváte radost, naději, víru, lásku a plno dalších věcí, které jsou na tomto světě nedostatkem.
Mně osobně jste pomohli vyrovnat se se smrtí těch nejbližších osob, které jsem ve svém životě měla. Dali jste mi sílu jít dál. Kdyby nebylo vaší hudby, nikdy bychom se nepotkali. (Nikdy bych nevěřila, že budu tak moc zavázána nějakému pubertálnímu boybandu.)
Dlouho jsem přemýšlela, zda napsat dopis, každému zvlášť, ale nakonec jsem se rozhodla pro jeden společný. Byť to nerada přiznávám, určitým nejmenovaným členům bych celý dopis napsat nezvládla. Ráda bych ale zmínila, že nikomu nic nevyčítám; nebo se to alespoň snažím nedělat. Každý děláme chyby a já osobně jich udělala nespočet. I když jsem si odnesla několik bolestivých vzpomínek, odnesla jsem si s nimi dobré zkušenosti. Nelituji ničeho, absolutně ničeho. Ani našeho vztahu, Harry. Neměnila bych, nechtěla bych to vymazat; ani jednu z těch chvil, které jsme spolu zažili jako pár.
Poslední část dopisu patří rozloučení. Nezvládla bych za vámi jít osobně. Už i psaní tohoto dopisu mě stálo mnoho sil. Chtěla bych, abyste si pamatovali, že jsem vám vděčná za všechno, co jste pro mě udělali. Přestože jsem neodešla s úsměvem na tváři, odešla jsem s vírou v samu sebe, kterou jsem před tím, než jsem vás potkala, neměla. Děkuji vám.
Navždy zůstanete v mých myšlenkách i srdci. Doufám, že na mě nezapomenete.

Mám vás všechny nepopsatelně ráda a nikdy vás mít ráda nepřestanu. Třeba se naše cesty ještě někdy střetnou; časem. Děkuji za vše. Budete mi chybět.

Katherine Bloomberg

23 komentářů:

  1. Ten dopis........Skoro mě donutil k slzám. Byla to skvělá povídka a já jsem ráda, že jsem ji mohla číst.
    Doufám, že s psaním nepřestáváš.(:

    OdpovědětVymazat
  2. Bude pokračování nebo je tohle konec jakože vážně KONEC? :)
    jinak skvělá povídka! .)

    OdpovědětVymazat
  3. Káč, já bych tě na jednu stranu zabila, na druhou tě samou láskou umačkala. :3
    Na jednu stranu - Naprosto nádhernej prolog, boží, dokonalej, ale to ty víš. :)
    Na druhou stranu - A TO SE JAKO NEMOHLI DÁT PO X LETECH DOHROMADY?! :DDDD

    Každopádně, jestli budeš spát další povídku, tak já jsem tvůj stálý čtenář, protože sama víš, jak moc miluju tvé psaní, a jak moc velkou inspirací pro mě jsi. :)
    S láskou, tvá milovaná (snad milovaná) Blackie :))

    OdpovědětVymazat
  4. Ach joo. Já chci, aby to pokračovalo a zároveň ani nechci. Je to zatím jediná povídka, která skončila špatně (dá se říct) a mě to ani nějak nevadí, nebo jak to říct. Prostě jsem se s tím koncem smířila a na jednu stranu chápu, proč to skončilo, tak jak to skončilo i kdybych si hrozně přála, aby se ti dva dala dohromady a byli spolu. Ale to by byl konec úplně stejný, jako u každé druhé povídky. Tahle povídka byla zvláštní už od prvního dílu a já jsem neskutečně moc ráda, že jsem dala na radu jedné kamarádky a začala Pain číst. Tu povídku miluju a na jednu stranu jsem i ráda, že to skončilo, tak, jak to skončilo.
    Můj názor na tvoje psaní se vůbec nezměnil a já pořád trvám na tom, že je tohle jedna z nejlepších povídek, které jsem kdy četla, (a že jsem jich četla dost.) A také, že si zatím jedna z nejlepších "spisovatelek", od kterých jsem měla tu čest číst nějaké ty povídky. Tvůj styl psaní je hodně zvláštní a tím také jedinečný.
    Jinak, pokud budeš psát další povídku, tak jí určitě budu číst, protože už teď jsem si jistá, že ta povídka bude úžasná.
    No, myslím, že jsem se trochu víc rozepsala. :D Snad ti to nevadí. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Myslela jsem si, že epilog příjde tak za měsíc, za dva a tak jsem to nějak vypustila z hlavy a psychicky se na to nepřipravovala.
    Když jsem uviděla odkaz na tvojem facebooku, prostě jsem na něho klikla a začla číst (ostatně.. čtu všechno co přidáš na facebook, protože jsi jedna z mála co přidává normální věci..ale to je z jineho soudku).. musím říct, že jsem totálně emocionálně v prdeli. tohle jsem fakt nečekala. naivně jsem si myslela, že opravdu se všechno dá do pořádku a Katie bude buď s Harrym nebo dokonce s Liamem (všechno se muže stát, tak co?:D ) a tím koncem si mě to totálně odrovnala. prostě nemám co na to říct. snad jen pokračuj ve psaní, protože tvoje výkony hraničí s dokonalostí. pac a pusu Domiána

    OdpovědětVymazat
  6. Katherine (hh) byla to opravdu brilantní a jedinečná ff-ka. Něco takového jsem nikde nečetla a navíc tím způsobem jakým jsi to napsala... je prostě (doslova) nepopsatelný. Dalo by se říct, že tvůj styl psaní mě nikdy neomrzí, protože to vždy píšeš tak skvěle po citové stránce, po citové stránce je to prostě až neuvěřitelné jak popisuješ, protože si to člověk okamžitě představí a já sama to zažívám. (Samozřejmě ne doopravdy...) Každopádně jsem ráda, že jsi to začala psát na blog, protože vím, že bych milionkrát musela kliknout na fb a než bych si to přečetla uběhl by týden. I tak Pain bylo skvělé čtení na temné časy a i prostě na všechny časy. Opravdu. Dalo by se říct, že mi i pomohl změnit pohled na všechno okolo kluků. A obvzláště na kluky. ;) Ale Kateřino, Káč, Katie, Katherine... děkuju za to, že jsi napsala Pain a doufám, že ti to psaní opravdu pomohlo. :) x

    OdpovědětVymazat
  7. Asi vprostřed epilogu jsem začala plakat jako malé dítě. Káč ty jsi prostě perfektní. Neumím si představit, že ty by jsi nepsala. Piš, piš dál, protože se moc těším.
    Nedokážu toho moc napsat, jelikož jsem tak nějak naměkko, tak snad to takhle postačí.
    Jsi skvělá! :) - Romana K.

    OdpovědětVymazat
  8. Panebože... Já brečím !! Toto je vážně úžasná povídka ! Je to dokonalé! A já jsme ráda, že jsem to četla... :)) Jen doufám, že sem dáš další odkaz na tvoji povídku, protože by mě hrozně mrzelo, kdybych další nečetla..! Jsi úžasná spisovatelka obdivuji Tě!! Protože něco tak dokonalého jsem dlouho nečetla...!! Doufám, že Tě ještě někdy potkám v cestě za novým dobrodružstvím v dalším příběhu :33
    Katy

    OdpovědětVymazat
  9. wow! skvělý! mohl by být třeba i nějakej ten bonus :D píšeš skvěle a je mi líto, že to nekončí happyendom.. ale tak co.. snad někdy příště.. Je to skvělá povídka napsaná skvělým člověkem.. Doufám, že začneš psát něco dalšího :))

    OdpovědětVymazat
  10. Chtělo by to další povídku něco jako "po 5ti letech" nebo tak něco chápeš ne:D Kate seš tak úžasná a talentovaná :) neboj se, všechny díly mám stáhnuté a postupně si je tisknu :)) budu si ho číst něsčetněkrát:) děkuju moc Kačí :')

    OdpovědětVymazat
  11. Ty prostě M.U.S.Í.Š. udělat pokračování. Nemůžeš nás přece nechat s velkým otazníkem v hlavě v podobě toho, co se s Kath vlastně stane dál. Myslím, že teď v uvozovkách mluvím za všechny Tvoje čtenáře, když se dožaduji pokračování! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla bych nesmírně šťastná, a to určitě myslím i ostatní kdyby jsi udělala pokračování!! Celé dny nad tím přemýšlím a je mi z tohohle vážně na nic:( :D moos prosim :D

      Vymazat
  12. Rozhoduješ se to vydat? Pokud ano, tak s kým a jak to proběhne???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pain mi vydá moje škola. Mělo by se to uskutečnit v září, tak uvidíme. Vy si knížku budete moct objednat na dobírku od školy. :)

      Vymazat
  13. Dokonalé!! Donutilo mě to k slzám. Hrozně se mi líbí (i když zároveň mrzí, protože mám pocit jako by to nemělo konec) že si neskončila ohraným happyendem:) mrzí mě že už si tam pak moc nezapojovala Louise, Zayna a Nialla.. a taky že si tam nedelala jejich pohled když si jakoby měli číst ten dopis, ale nemůže v tom být vše že :) líbila se mi tato fanfiction,díky že sis s tím dala práci:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zastávám názor, že fantazie čtenářů je mnohdy podstatnější a cennější, než fantazie autora, takže si reakce na ten dopis můžete domyslet sami a není to možnost toho, že bych vás zklamala. Louis, Zayn a Niall ke konci nebyli moc podstatní. V podstatě tento příběh o nich nebyl. :) Děkuji moc.

      Vymazat
  14. Jsem fakt hodně ráda, že jsem na tenhle příběh narazila!!
    Je to dokonalé, avšak škoda, že to končí, četla bych to pořád dokola.
    Bylo to skvělý!:*
    - určitě piš dál:)

    OdpovědětVymazat
  15. Jesteze jsem na tuto bezchybnou ffku nasla doporuceni. Ja jsem to ted docetla a proste nevim co na to rict.....jsi skvela a talentovana spisovatelka ktera nema hranic (a to jsem od tebe cetla teprve toto, takze pokud by to sl nedala bys sem prosim nejake odkazy na tve dalsi povidky prosim??) a doufam ze s psanim budes pokracovat protoze jsi zdalek lepsi nez nejaci spisovatele a odted patris mezi me nejoblibenejsi autory ffek. Diky hrozne za to ze jsi to psala a ...uz nevim co dodat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát, velmi si Tvého komentáře vážím. Před touto povídkou jsem jednu sice psala, ale nejsem s ní vůbec spokojená. Pokud to ovšem chceš číst i v případě, že je to propadák, najdeš to na FCB fanpage - www.facebook.com/FreeHugsCZE v poznámkách. Psát rozhodně chci i nadále, ale myslím, že to tentokrát nebude fanfikce, ale něco originálního. Mimochodem - Pain bude vycházet i knižně (očekávaná doma vydání by měla být v září) a bude si to možné objednat na dobírku. Určitě sem dám pak promo. :)

      Vymazat
  16. Páni!! Čtu to ode dneška a prostě dokonalé! Nemohla jsem přestat! I když je mi strašně líto, že se s Harrym nedali dohromady!! Strašně jsem si to přála:'( a musím přiznat, že většinou u ffek, knih nebo filmů nebrečím, ale u tohohle asi budu:'( Tahle povídka je strašně dechberoucí a já se jí nemohla nabažit! Moc ti přeju aby ti to vydali a doufám, že časem budu mít tuto knihu ve své knihovně! Psaní ti moc jde a doufám, že budeš přidávat další ff nebo jiné povídky<33 -Týn

    OdpovědětVymazat